hemtenta dax

Nu har vi fått vår hemtenta. Det känns inte helt fel faktiskt. Frågorna är vad man kunde vänta sig. Det känns bra faktiskt. Nu sitter jag dock och skriver in vårt 2Entertain arbete på datorn. Det har ju på nåt konstigt sätt försvunnit därifrån så då får jag skriva in det igen. Sen ska jag läsa lite i från OK till WOW, en bok som vi ska använda till tentan. En utav frågorna ser ut så här: "Gör en kulturanalys av ett eget valt fenomen inom populärmusikens värld. Du använder något eller några av de analytiska förslag och exempel som Ehn & Löfgren tar upp i sin bok. Förklara och motivera ditt tillvägagångssätt."  För denna fråga kan man få fyra poäng utav de totala 20. Jag har tänkt att ta upp melodifestivalens kultur och alla fördomar som finns runt den. Det tror jag kan bli intressant. Vad tror ni? För nästan första gången ser jag fram emot att få göra denna tenta. Kanske för att det är en hemtenta. Jag kan sitta själv i lugn och ro (eller nästan lugn i alla fall) och tänka och hoppas på att mina fingrar skriver nåt smart..

Nu ska jag skriva i 2Entertain arbetet och sen ska jag börja. Börja skriva mot mitt VG i branschkunskap..;)


Kommentarer
Postat av: johanna

god förmiddag !

nu börjar julen närma sig och min julklapp till dig
är att välkomna dig till en sida där du får gratis
biobiljetter och även present kort om det önskas :)

här är länken : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

du kommer att läggas in på min blogg sida på
söndag när du blivit medlem på denna länken.
just för att knyta samman blogg.se. har du frågor
kontakta mig :)

HA EN GREAT DAY

2007-12-04 @ 10:45:17
URL: http://www.fjb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0