Privat cancersjukvård.. eller inte?

Jag tänke föra en diskussion förut med Anna, men hon ville inte så jag tänkte att jag får föra den här då. Ikväll ska det ju visas ett program på 4:an som handlar om att det ska öppna en privat läkarmottagning för cancervård i Sverige. Är detta rätt eller fel. Jag anser att det är rätt. Jag menar att de människor som har råd att gå till denna klinik, har förmodligen mer pengar än andra, men ska de straffas för att de har pengar? Så länge cancerkliniken inte går ut över de som inte har råd att gå dit så spelar det ju ingen roll.
     Sverige håller på att gå över gränsen med det med jämställdhet. Allt kan inte vara lika för alla! Det är bara så. Jag har inte mycket pengar, jag är student, jag har inte vuxit upp med någon med mycket pengar, och just det gör ju att jag vet att samhället ser olika ut. Jag menar en arbetslös har inte samma villkor som en högt uppsatt chef, det är ju så samhället ser ut. De som har dåligt med pengar har ju fortfarande rätt till den allmänna sjukvården, eller hur?!? Visst det kanske är orättvist att vissa för bättre behandling än andra, men vem har egentligen sagt att den är bättre? Den kanske är minst lika bra! Och det här med orättvisan. Är det orättvist egentligen? Jag  menar de har ju betalat för det. Det är väl samma sak som någon som köper en finare bil än andra, det handlar ju bara om hur mycket pengar man har. Sen kan man ju vara avundsjuk på att vissa har med pengar än andra, men det är ju bara så det är.
     Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0