borta bra men hemma bäst

Borta bra men hemma bäst lyder ju ordspråket. Men om man inte vet var hemma är någonstans då? Vart är det bäst att vara då? Hemma är ju i Uddevalla, där bor ju mamma(nästan) och pappa. Men hemma är ju också i Hultsfred nu, för här bor ju JAG. Hmm.. Jag vet inte riktigt vart jag hör hemma just nu men det kanske är så för alla vid den här punkten i livet, vad vet jag.

Jag har i alla fall vart hemma i Uddevalla och kom tillbaka till Hultsfred igår. Jag var hemma i lite över en veckas tid. Det var inte planerat så men tack vara alla sjukdomar och tandbesvär så blev jag tvungen att stanna kvar några extra dagar. Det var planerat att jag skulle göra mycket saker när jag var hemma. Hur mycket gjorde jag? Ingenting. Jag var inte ens på Torp (Uddevallas stolthet, eller köpcentrum om man så vill). Jag orkade inte. Okej jag har varit sjuk, men nu har jag ju inte ens fått stilla min shopping demon, för att spendera över 1500 kr på läkare, tandläkare och mediciner räknas inte. Och väl tillbaka i Hultan så finns det inte direkt några ställen att stilla honom på. Det brukar bli ett par cd-skivor på konsum då och då för att överleva det värsta.

Men jag hann i alla fall med att träffa både mormor & Kurt, farmor & farfar och morfar & Barbro. Det var trevligt, även om jag kanske inte var piggast i världen när vi sågs så är det ju i alla fall bättre än inget.

Nä, nu måste mina ögon återigen ställa in sig i böckernas textformat och min hjärna bli ännu mer överkokad...
// Sofia

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag! =)

2007-11-09 @ 12:00:08
URL: http://sannakumlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0