Kotler - min nya älskare

Idag introducerades vi för en ny kurs. Marknadsföring. Och för en ny lärare. Hans Allmér. Han verkar toppen, lite rörig men bra. Han öppnade föreläsningen med att berätta om sig själv. I 45 minuter! Haha. Sen så skulle han dela ut ett papper, där det stod hur kursen var uppbyggd osv. Då kläcker han världens smartaste kommentar:

"Jag tänkte dela ut en sak som ni kanske kan ha nytta av. Vad ska man kalla det? Hmm.. Ja ett papper kanske."

Haha. Inte nog med detta. Det tar inte lång stund innan nästa oerhört genomtänkta och smarta groda hoppar ur hans mun.

"Om ni undrar varför det är så kontigt med olika teckensnitt på papprena så är det för jag har häftat ihop dem."

Som ni säkert förstår så kommer mina föreläsningar framöver vara superspännande med många oväntade kommentarer.




För övrigt så är marknadsföring ett väldigt spännande ämne. Eler det tycker jag hittills i alla fall. Det här med att försöka förstå vad människor vill ha och varför. Att analysera vad det är som gör att viss reklam påverkar oss medan någon annan i stort sätt kan passera obemärkt. Marknadföring är ganska likt psykologin på många sätt. Båda ämnena handlar om att förstå människan. Detta är väldigt intressant tycker jag.

Nu kanske man kan undra vem men ni älskare egentligen är. Det är INTE min lärare, han heter som sagt Allmér. Nej, det är Kotler jag kommer lägga mig med varje kväll. Det är honom jag kommer dela min dag med. Kotler har skrivit boken Marketing. Detta är nu, och för två månader framåt, min bibel. Det är en stor tjock, ljusblå bok, med bibeltunna sidor. Denna otvivelaktigt underbara bok är skriven av min guru Mark Kotler. Sådär, mina vänner, nu vet ni vem min nyfunna kärlek är!

Nu ska jag plugga lite grand. Och för dem som undrar. Jag har skrattat idag!! Det var roligt. Jag skrattade faktiskt redan igår, när min syster ringde och "pep-talkade" mig. Tack Jesscia! Nu är allt mycket bättre.

För att förlänga era liv lite så tänkte jag berätta en rolig historia.

"En cowboy och hans häst satt och spelade kort. Plötsligt började hästen äta på korten. Cowboyen frågade:
 - Varför äter du på korten?
 - Det är ju klöver, svarade hästen."

Hahahahaha 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0