plugg, plugg, plugg så går låten om mitt liv

Oj oj. Mycket att göra. Arvikaarbetet ska snart vara klart. Vi har faktiskt kommit en bit på väg. Suttit hela eftermiddagen så jag kände att jg behövde en liten brejk från skrivandet. Så då tänkte jag att då kan jag ju blogga istället..=) Mycket roligare.

Idag hade vi vår andra föreläsning med Lasse Redin. Han är en kanon förläsare (det har jag redan nämnt kanske? Eller?). Vi jagade artisters manager, skivbolag, agenter, bokningsbolag osv och detta visade sig vara svårare sagt än gjort. Vi fick fram endel uppgifter men långt ifrån allt. Han berättade efteråt att detta inte är så lätt (vilket var tur annars trodde jag hoppet var ute för mig i branschen). Det bästa sättet att å tag på uppgifter om hur man bokar band/arister/akter är helt enkelt att ringa. "Ring, ring, bara att slå en signal.."

Det var en jätte intressant dag och sen upptäckte jag kontrakten. Ooopss. Detta var svårt på riktigt. Jag tar tillbaka allt jag sagt om att andra saker är svåra. Jag tittade på ett kontrakt och var fast. Inte nog med att det var svårt, det var på engelska också! Men vi tog oss igenom det. Jag säger dock bara en sak. Jag ska antälla någon som fixar med kontrakt åt mig. Ha!

Nu kommer snart min arvika grupp - jag uppdaterar er sen om hur kvällen gick.

Over and out!

ps. mamma, jag var ju bara tvungen att ta med den lilla flygplansinsidenten. Ni andra kan bara vänta. Snart kommer det väl fram vem vi började kalla egon efter en mini-golf runda. Eller vad tror du Jessica?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0