today is not a good day..

Idag är en dålig dag. Varför vet jag inte. Jag har hemlängtan. Jag vill inte sitta här nere i denna hålan. Jag orkar inte. Känner mig fortfarande inte riktigt bra. Vad det beror på har jag inte en aning om. Varför har man såna här dagar? Har alla det? Förmodligen. Men när jag mår så här så känns det som om jag är ensamast i världen. Är jag det? Har inte skrattat på hela dagen. Ett gott skratt förlänger livet säg det. Det tror jag verkligen, för man mår mycket bättre när man skrattar. Varför skrattar jag inte då? Jag vet inte. Jag kan inte idag. Jag vill, men det går inte. Det är samma sak som det är med att gråta. Som jag känner det just nu så skulle det vara jätte skönt att gråta lite, få släppa lite på trycket. Men jag kan inte. Varför kan jag inte? Jag vill ju. Det finns så mycket inom mig som måste släppas ut. Varför får det inte komma ut?

Jag vill hem. Hem till mamma och pappa. Hem till min stad. Hem till Uddevalla där jag vet hur man ska bete sig. Där jag känner mig hemma. Där mitt liv finns. Där mitt liv fortsätter utan mig. Jag vill inte det. Jag vill vara en del av mitt liv. Nu tänker många att jag har ju mitt liv här nu. I Hultsfred. Men har jag det? Jag vill ha det, jag försöker ha det, det gör jag verkligen. Men det är inte här, inte än. Så nu har jag ju fått svaret på frågan som jag ställde mig i ett tidigare inlägg "Vart är hemma?" Jo än så länge är det i Uddevalla.

Och så skolan. Skolan är toppen. Det är den verkligen. Men är detta vad jag vill? Ja, det är det. Men nu? Orkar jag plugga nu? Ja, det gör jag. Eller kanske inte egentligen, men jag ska klara det! Jag vill ju jobba med musik. Musik är mitt liv, varesig jag bor i Hultsfred, Uddevalla, eller någon annan stans. Musiken är alltid med mig.

Men jag frågar mig ändå. Är detta rätt för mig? Kommer jag klara mig i musikbraschen? Är jag tillräckligt framåt. Jag är tveksam till det, men jag får helt enkelt se till att trots det så kan inte braschen vara utan mig.

Jag tror jag kommer klara det här. Jag vet att jag kommer klara det här. Jag vill klara det här.
Eller..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0