"Vad pojkar gör när kärleken dör"

Martin Stenmarcks nya skiva. Så heter den " vad pojkar gör när kärleken dör ", jag måste köpa den. Har kollat på cdon.com. Det finns ju ingen skivaffär i Hultsfred som sagt så därför får det bli att köpa den på nätet. Det är inte riktigt samma sak, men vad gör man inte. Det är ju Martin Stenmarck och så kan jag passa på att uppdatera min Lotta samling. Det är faktiskt på tiden.

Men det är ju trots allt inte samma sak att köpa en skiva på nätet. Jag menar, tänk att stå där i en mörk, gamal lokal med bra musik spelandes i högtalarna. Känna på skivorna, och fundera vilken man ska köpa, vilken som är värd pengarna som man samlat ihop tills just den dagen. Men nu ska jag istället längta tills skivan kommer i brevlådan, en evig längtan i några dagar till den kommer, så man kan, när den ligger där i brevlådan, slita upp den och springa in för att sätta den i spelaren och bara lyssna. Lyssna, lyssna och lyssna tills skivan nästan är sönerspelad. Då slutar man och lägger den i samlingen för börja om med samma procedur med en annan skiva. Undra vilken det blir då?


Love music
//Sofia 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0