Välkommen till Trosa - världens ände...

Hej igen alla där ute!
Nu var det länge sen sist. Jag har varit i Stockholm. Kom hem sent igår kväll. Det har varit en väldigt rolig helg. Så skönt att komma ifrån Hultsfred lite!! Men jag ska ta allt från början:

Torsdag:
Klockan ringde tidigt. Halv åtta gick vi upp för att packa det sista och klockan 08.15 satt vi i bilen påväg för att hämta Martina. Vi plockar upp henne och beger oss mot vårt första mål. Stallet. Martinas häst måste matas och fixas med. Jag vet inte riktigt vad, men jag är ju inte så insatt i hästvärlden heller..=P När detta är klart börjar kockan närma sig nio och vi beger oss mot barrvägen där vi ska hämta Martin. Dock åker vi förbi ett vägarbete på vägen och gissa vad. Jodå, vi fick stå i kö. I 20 minuter! Jaja, vi hade inte så mycket val och fick snällt vänta. Efter mycket om och men kommer vi tillslut fram och Martin knör sig in i bilen. Nu sitter vi fem stycken i Anna lilla Doris och vi är på väg mot den kungliga huvudstaden! Annas bil låter ju lite sådär och vi började efter ett tag bli lite oroliga för om vi skulle komma fram till Stockholm. Vårt första mål var i alla fall att komma till Norrköping där Martinas pappa skulle möta oss. Vi tog oss dit och körde in i en "gör det själv" verkstad där vi hissade upp bilen.. Ojojoj.. Marinas pappa kom då och lagade ett fäste till avgasröret som hade lossnat. Med ståltråd! Haha. Jojo, bilen lät inte lika mycket längre i alla fall. Och vi tog oss till Stockholm! Väl där började vår letan efter Danderyd. Hur ska vi ta os dit? Vi kom in från fel håll (söder ifrån, daderyd ligger i norr) och skulle styra oss igenom Stockholm. Detta gick inte så bra. Vi hamnade först i Bromma och sen ända ute i Vällingby och fick då fråga en skit snygg kille på en bensinmack var vi var någonstans. Haha. Men vi hittade tillslut.
Nu började den stora shoppningdemonen spöka. Vi var nära nu! Efter vi parkerat bilen tog vi tunnelbanan in till stan och började vår shoppningrunda. Det blev en ganska snabb sådan eftersom klockan var fyra och vi skulle till Nalen lite senare på kvällen. Det blev några inköp men inget stort. Sedan bytte vi om och gjorde oss i ordning på centralstationen. Snacka om äckligt..haha.. Vi promenerade till sturplan och tog en fika där och begav oss sedan till Nalen. Där tittade vi på fem norska band och minglade lite bland bransch folket. Det var kul faktiskt att vara på ett sådant event och se lite hur det fungerar. Efter nalen hamnade vi på Ankor, en rockbar på sveavägen. Det var trevligt men vi var sjukt trötta, så efter ett par timmar begav vi oss hem till Marie och sov.

Fredag:
Gick upp vid elva och åkte till stan. det var härligt att vara i Stockholm igen och se lite människor. Stockholm är verkligen en av mina favoritställen. Det är en lagon stor storstad med mycket vatten. Underbart! Vi promenerade trötta runt i staden lite och handlade lite kläder. Vid två åkte Anna till Uppsala och jag satte mig på tunnelbanan ut till Danderyd för att hälsa på Najjer och barnen. De blev jätte glada när jag kom och det var hur kul som helst. Jag saknar dem verkligen. Jag lekte lite med dem och gick sedan vidare till familjen Hols-Storckenfeldt. Där träffade jag mina sötnosar till barn och hade verkligen trevligt. Jätte kul att träffa dem igen oxå. Även dem saknar jag och jag måste erkänna att jag saknade min tid i Stockholm när jag var där. På kvällen gick barnen på kalas hos grannarna och jag blev ensam kvar med Eva och Carl-johan. Vi käkade middag och hade väldigt trevligt. Allt som allt var detta en lyckad dag och jag somnade gott i det kalla arbetsrummet på klingstavägen när klockan bara vad halv elva. 

Lördag:  
Vaknar av att Calle blåser i något som liknar en gamal trumpet. Vilket uppvaknande! Men jag kom ju upp i alla fall. Hade en trevlig morgon i Danderyd och begav mig in till stan vid tolv. Där strosade jag runt lite på söder och väntade på att niklas och sanna skulle komma in till stan. Träffade dem vid halv två och vi gick så småningom och fikade. Jag åt världens godaste och största lasagne. Jätte god. Det var kul att träffa dem oxå, var ganska längesen. Jätte kul. Sen träffade jag Anna som kom tillbaka från Uppsala. Vi shoppade lite till och åkte sedan ut och hämtade bilen för att börja vår resa hem till Hultsfred igen. Den gick fin och klockan 00.30 i natt gick jag och la mig efter att ha tittat på Predikanten på datorn. Då får man i alla fall lite känsla från västkusten. (=bästkusten).

Det var min helg det. Nu ska jag äta Annas goda köttgryta!

Over and out
//Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0