Blir man sån här när man bor i en by? Eller är det pluggandets fel?

Organisationsteori skriven av Jörgen Bakka och hans närmaste män. Vilkem otroligt givande bok, om man nu kunde förstå vad den handlade om. Okej, jag ska inte vara sån, lite fattar jag, men långt ifrån allt. Vem bryr sig om någa gubbar (ja det är flest gubbar) som kommit på olika teorer på hur DE tror att organisationer och människor fungerar. Men vem säger att det är så i praktiken? Hur många anställningsintervjuer kommer jag gå på där de fråga mig; ja Sofia, va ansåg nu Minzberg med sin tvåfaktorteori? Varför skule de bry sig om ifal jag kan den? Och så kan jag ju säga så här. Man blir ju inte mer motiverad när alla, ja ALLA, människor man pratar med i bransche idag säger att det är erfarenhet som räknas. Att man är duktig på det man gör och att man kan branschen. Hur ska jag kunna den om jag läser om Max Webers motivationsteorier (om det nu var han som hade det..hmm..)?? Antagligen är det väl skönt att ha en utbildning att luta sig tillbaka på när man inte har ett jobb.. Eller varför då egentligen? Då har man ju inget jobb, får man in mer pengar för att man har en utbildning i ryggen? Skulle inte tro det, man får ta mig fan gå till A-kassan och stämpla som vem som helst..

Oj, nu var jag inte så positiv. Haha, det är kanske sån man blir när man sitter fast i en håla, vet att man borde plugga men gör det inte, har nackspärr och kan inte röra sig och när alla på TV är så jävla lyckliga...

Jag ska till vårdcentalen i morgon btw.. Hoppas jag får nåt som tar bort mitt onda, allt det onda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0