Sool!

Spelningen med Hästpojken i lördags var okej. Inte mer, men okej. Jag gillar inte riktigt deras sound. De låter som Håkan Hellström fast värre. Men hur somhelst var det en okje kväll. Mycket folk på metrolpol och en bra stämning. Det var längesen jag dansade så mycket! =)

Igår hände inte så mycket. Det var sol och jätteblå himel. Något som vi för övrigt blivit mycket bortskämda med här i skogarna. Underbart! Jag satt ute hela dagne och solade och har faktiskt fått endel färg i ansiktet. Min näsa är röd. Haha. Men det gör ingenting. Huvudsaken är att det är sol. Sedan blev det lite plugg på kväll och lite Sex in the city! En av de bästa serierna. Jag längtar efter filmen som har premiär i sommar!

Nu har jag ångest. Ett arbete ska vara klart på torsdag (fast jag måste vara klar i morgon för på onsdag är det ju kick-of) och jag vet inte vad jag ska skriva. På engelska ska jag skriva det också. Jag ska göra en communication- och marketing plan för mitt otroligt bra band (?) The Grapestompers. Hur gör man det lixom? Usch vad jag längtar tills denna kursen är över. Jag längtar tills hösten då jag hoppas att vi kommer få en lärare som har undervisat någon gång tidigare. Men det vet jag ju att vi får. Ska ju ha Calle Blom (!). Han är jurist och manager åt The Hives och många fler. Ska bli jätte intressant att ha honom. Han hade en gästföreläsning för några veckor sedan och han verkade faktiskt riktigt bra. Han var strukturerad och viste vilka mål han hade med höstterminen och hur vi skulle leva upp till dem.

Vi har ju även börjat med en ny kurs i företagsekonomin - internredovinsning och kalkylering. Vet inte ännu riktigt vad den handlar om men läraren verkar i alla fall bra. Vi har andra föreläsningen idag så vi får väl se. Han var sjukt strukturerad och hade redan en plan föra alla föreläsningarna. Blir nog bra!

En sak till förresten. Vi vet ju alla redan att denna vårterminen har vart ett skämt i skolan. Värdelös är ordet. Hoppas den blir bättre nästa år för de andras skull. Men det är nu ca. 6 veckor kvar i skolan och vi har 3 dagar kvar med Uno. 3 av 36 möjliga. Haha. Det är illa. Fast samtidigt -  hade vi läst oss nå mer annars? Knappast.

Nä nu blir det till att äta frulle och skriva arbete!


ps. det är jätte fint väder idag igen =)


Kommentarer
Postat av: ida

hahaha som håkkan hellström fast värre! Gudars d lät inte bra! hahaha köss

2008-04-23 @ 07:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0