Detta är första dagen i resten av mitt liv!!

Idag hade vi vår första "riktiga" föreläsning i redovisning och kalkylering. Ojojoj. Det är mycket. Måste försöka hänga med nu i början då blir det nog lättare sen. Men det ska väl gå detta med som allt annat (förutom organisations skiten då). Det som jag börjar känna nu som är lite kusligt är att det som jag lär mig nu det måste jag faktiskt komma ihåg. Detta ska jag ha nytta av i mitt verkliga liv. När börjar det? Om tre år förhoppningvis. Men hur vet man när det börjar? Jag tycker att det börjar nu. Detta är första dagen i resten av mitt liv!! Oj, det blev djupt.

Hur som helst tillbaka till föreläsningen. Vi satt i två timmar idag och tittade och försökte förstå när vår lärare gick igenom bokföring. Inte det lättaste. Virrigt var det och virrigare blev det. Fast något som verkligen var ett plus var att vår lärare var här!! Hon undervisade på länk ifrån Hultsfred och det var sjukt mkt bättre än att se henne på en tv skärm.

Nu kommer snart Anna hem också..=) Ska bli roligt att hon kommer igen. Jag saknar henne. My wife is comming home!!

Sex and the City är numera en stor del av mitt liv. Ikväll har jag å Martina klämt en skiva med 6 avsnitt. As bra!! Men jag måste dock erkänna att det är lätt att bli lika cynisk som tjejerna i serien. De gillar inte alltid de motsatta könet. Men det gör i och för sig oftast jag!! =P

Bara 5 dagar kvar till årets händerlse - Melodifestivalen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0