En händelserik helg i Hultfred

Sverige festen i torsdags var helt okej. Dock inte lika mycket "svenska låtar" som jag hade hoppats..=P Men jag tror att amerikanarna uppskattade det och Lotta så klart. Det var hur som helst en väldigt lyckad kväll med förfest hemma hos mig med tjejerna och Kalle. Haha, stackarn han kan inte ha det lätt med oss. Sen bar det av till Metropol och fortsatt party. För att senare avslutas hos Martin och Olle på barrvägen (fast utan Olle). Klockan blev sent och det var väldigt trevligt.

På fredag var det filmkväll hos mig. Malin bjöd in hela klassen och trevligt hade vi. Mycket folk blev det och vi kollade på Heartbreak hotell, vilket uppskattades av många. Haha. Frågan är bara vad våra kära amerikanare tyckte omd den? De skrattade i alla fall. En lugn och trevlig kväll som även avslutades med Sex and the City, vilket många kvällar har gjort det senaste. =)

Lördag - En intensiv dag med simmning, plugg, flyttning, middag, bowling och fest. Det hela började med att jag och Martina var i badhuset när det öppnade. Vi simmade ca. 60 längder och bastade så klart. Sedan var det hem till mig som gällde och vi käkade och pluggade lite affärsredovisning. Och det kan jag säga att denna kursen kommer bli tuff. Men det ska gå!! Efter detta bar det av hem till Martina för att packa ner det sista i hennes gamla lägenhet och flytta allt till den nya. Vi hyrde ett släp på Preem och klarade allt själva. Vi var ganska stolta efteråt ändå. Tjejer kan! =P Det tog väl en si så där tre timmar och efter detta bar det av hem till Lotta för en Taco-middag. Allt var färdigt när vi kom och det var underbart att bara sätta sig ner och äta. Kanon gott var det också.
Sedan var det bowling. Ja, vi har en bowlinghall i Hultsfred. Det var till och med disco-bowling igår. Haha. Dock hade de nog glömt att köpa nya skivor på ett tag då det spelades låtar som In med bollen i mål (Markoolio) och Dragon sta din tej (säkert jätte rätt stavat). Men det var kanon roligt. Det finns typ 8 banor och vår klass hade sju av dem. Jag och Sandra delade på en bana och jag tror vi kom tvåa (eller möjligtvis trea) och det var inte min förtjänst. Haha. Jag kan säga att det gick så där. Men det var kul! När vi slutade spela vid nio ofentliggjorde Malin att det var fest hos Pemarc och dit bar det av. Men det var ganska segt, fast med en del trevliga samtal, så jag drog ganska tidigt. Avslutade kvälle med Sex and the City istället. Klart bättre! 

Idag är det söndag och än så länge har jag inte gjort många knop. Men jag ska strax laga lunch och sen blir det plugg, plugg, plugg.

Snart drar Melodifestivalen 2008 igång. Weee. Jag längtar. För hoppningsvis blir det att se den live i Göteborg på lördag men ingenting är klart ännu, jag bara hoppas..=) Längtar att få leva i ett schlager - Sverige under nästan ett par månader. Det är det bästa med våren! Och min födelsedag förstås...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0