Melodifestivalen delfinal 1, Scandinavium

Okej nu har jag vart där. Cirkusen är igång! Jag och min far var på scandinavium igår och upplevde årets första deltävling av Melodifestivalen 2008. Vilket drag det var. Scandinavium kokade, det riktigt bubblade av förväntning. När det var si så där tio minuter kvar till sändning intog Henrik von Zweigbergk, melodifestivalens studioman, scenen. Han är typ en av mina idoler. Han är så sjukt proffsig på det han gör samtidigt som han gör det med glimten i ögat. Han får hela scandinavium att låta som om det är fem gånger så många människor där än vad det egentligen är. Eller som Annika skrev i expressen: "10 000 göteborgare i lät som 50 000 stockholmare." Ja, det är väl bara en tidsfråga innan finalen intag Göteborg.

Bäst under hela kvällen var dock Björn Gustavssons framträdande. Han är helt underbar! Vårt kommande stjärnskott på komikermarknaden. Eller nä förresten. Han är vårt stjärna på komikermarknaden! Klart bäst helt enkelt!

En djupare ingång på alla bidragen kommer i nästa inlägg. Men jag kan säga så här. Amy var duktig, proffsig som få och sjöng Thank you för ett stående scandinavium endast 15 år gamal. Christer Sjögren, ja vad ska man säga? Låten sitter tyvärr som fastklistrad i huvudet. I love europe..

Kommentarer
Postat av: Sanna

hej goding!
inte visste jag att du vart i scandinavium i förrgår??! jag vart ju också där! en kompis hade vunnit gratisbiljetter så det blev lite i sista sekunden, men endå.. det var synd att jag inte visste det, för då kunde vi ju träffats!
men hallåå - vilket galet bra drag det var!! :)
vi måste ses snart! saknar dig!
kramar

2008-02-11 @ 10:32:28
Postat av: Ruben Eldhane

Amy, hon låter som hon var åtta i rösten. Bäst var Velvet och Christer Sjögren

2008-02-11 @ 17:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0