Melodifestivalen delfinal 2, Västerås

Nu har det hänt igen. I lördags gick den andra deltävlingen av melodifestivalen av stapeln. Många kända namn tävlade och det slutade kanske inte riktigt så som många hade föutspått. Finalplatserna gick till Sanna Nielsen och Rongedal vilket jag anser de förtjänade, även om jag dock hade velat ha en tredje finalplats på en gång och skickat med Johnson & Häggqvist till Globen. Men de kommer väl igen i Kiruna. Då ska de vidare, så är det bara även om det förmodligen kommer bli en tuff match där uppe i norr.

För övrigt så älskade jag Empty Room med Sanna Nielsen. Jag vågar utse henne till vinnare av Melodifestivalen 2008 redan nu. Detta var hennes klart bästa bidrag av de gånger hon deltagit. Underbart! Hon är värd en vinst nu, det är på tiden. Hon är en utav Sveriges i särklass bästa sångerskor. Rongedal hade även de en bra låt som dock kändes lite Mika inspirerad. Men det fungerade tydligen. Svenska folket har börjat att anamma sådan typ av musik. Och det kunde man i och för sig förutspå med tanke på hur populär Mika är och även artister som Sissor Sisters. Falsett går hem i de svenska stugorna just nu. Men känns det ändå inte lite töntigt att skicka två enäggstvillingar i samma kläder till Eurovision Song Contest? Eller det kanske är just det som är det vinnande konseptet? Vi får se. Jag väntar med spänning. Min ranking är dock, efter två deltävlingar:

1. Empty Room - Sanna Nielsen
2. One Love - Johnson & Häggqvist
3. Just a Minute - Rongedal

Tänkte ni för övrigt på att Carola hade en GUL klänning på sig? Tänka sig så oväntata så här 25 år efter Främling.. Me jag tyckte i alla fall att hon var fin. Det är inte lika mycket fokus på henne i åretes melodifestival som det var när hon var med 2005 och det är bra. Det känns som det faktiskt kan bli en riktigt jämn och spännande tävling i år. Det var det inte 2005 - det var upenbart att Carloa skulle vinna, det är det inte nu!



Jag läste just Kristins blogg. Kristin är hon som tog min praktikplats på melodifestivlen. =P Hon verkar ha det toppen roligt och var i lördags med på efterfesten på stora hotellet (eller vad det heter) i Västerås. Hon har fångat både den ena och den andra på bild. Jag kan bara säga att jag är sååå avundsjuk. Jag vill verkligen vara där jag med. Men men, min tid kommer. Jag hoppas att hon har en kanon tid just nu!!

Just nu lever vi mitt inne i Melodifestvalen 2008. Underbart tycker jag. Detta är det bästa med vintern/våren. Jag har någonting att se fram emot varje lördag. Livet är en schlager!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0