Melodifestivalen delfinal 3, Cloetta Center, Linköping

Igår var det återigen dags för den stora cirkusen att visa upp åtta av deras stora nummer. Denna veckan var stoppet i Linköping och Cloetta Center intogs av glitter, glamour, boaormar och schlagerlåtar. Underbart! Och mitt balnd allt detta var jag och Anna. Vi hade ju som sagt vunnit biljetter på grund av vår oerhörda kunskap och vårt musikaliska sinne. Det blev två bra platser på nåt som visade sog vara typ B - VIP läktaren. Alltså det var VIP fast inga viktiga satt där.=P Utom vi då förståss.. Hur som heslt så var det helt okej platser. Vi hade det toppen! Vi satt på raden framför alla släktingar och vänner till låt 3, Frida feat Headline, och det var galet kan jag säga. Jag trodde seriöst att de skulle ramla ner från läktaren.Haha.

Men jag måste bara säga att min nya kärlek är Björn Gustavsson. Han är ju bäst. Han förgyller hela festivalen. Och låten till Carina Berg igår var toppen. Han är ju så söt. Haha. Han har nog ett av sveriges bästa mimspel. Hela hans kropp är som en sprattelgubbe. Haha. Han måste vara med varje år framöver!

jag undrar över vad de ska göra med hela den här Lasse Berghagen grejjen. Hoppas att de följer upp det på nåt sätt.. Att han blir det elfte bidraget i finalen eller något.. Hade ju vart så roligt!

Nu över till låtarna igen då. Ja, BWO är det ju (tyvärr) inget snack om. De skulle till globen så var det bara. Den var faktiskt bra. Den bästa de har tävlat med i Melodifestivalen. Fast med detta menar jag inte att de ska vinna allt. Nej, nej, det är de inte tillräckligt bra för, enlig mig alltså. Jag gillar inte alls deras sound egentligen. Helst vill jag inte ha med dem i tävlingen. Men det är bara min personliga åsikt.
Se så har vi ju Frida feat Headline som även de gick direkt till globen. Detta var denna veckans skräll. vet inte om jag tyckte att den var så bra att den skulle direkt til globen, men jag blev glad för deras skull. De blev ju så sjukt glada!! Så de var värda det. Och så drogs man ju med lite när hela släkten satt bakom och hejjade..
Det som var den största besvikelsen var att Patrik Isaksson inte gick vidare. Han hade ju en toppen låt och gjorde ett toppen framträdande. Men men man kan inte alltid få som man vill.. =)

Kristian Luuk var bra som vanligt och är oerhört skicklig. Hela upplägget är så otroligt proffsigt. Jag är superimponerad av alla som arbetar med denna cirkus. Detta ska jag bli en del av!!

Där fick ni min utverdering av deltävling 3 i Linköping. Överlag en klart godkänd deltävling med åtminstonne ett starkt bidrag till finalen!!


Kommentarer
Postat av: ida

Skojja i min dojja vännen! patrik sög ju, som vanligt. dessutom såg han asäcklig å sliskig ut! brrr - får rysningar när jag tänker på honom! ! !

2008-02-25 @ 16:33:10
Postat av: sanna

men iiida.. han var ju rar och söt. den lille mannen var ju värd att iaf komma till andra chansen..

2008-02-29 @ 11:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0