One Love - is all I ever wanted

Jag har ju varit hemma i Uddevalla nu i en och en halv vecka och är idag tillbaka i Hultsfred. Hemma har det varit toppen. Jag har varit på Melodifestivalen i Göteborg, träffat släkt och vänner och hjälpt min mamma att flytta. Hon har flyttat till en toppen lägenhet mitt i stan. Hon har gångavstånd till allt, lite mer än vad man kan säga om Dinge..=P Jag tror hon kommer att trivas bra! Kommer nog kännas konstigt i början att inte ha Hille hos sig, men de ska ju fortsätta träffas så det löser sig allt..!!

Sen så är jag förkyld nu igen också..=( Men jag blir snart frisk. Jag blir alltid sjuk när jag ska tillbaka till Hultsfred. Är det någon dom försöker säga mig något?? Hmm.. Om det är det så ska jag bevisa för denna att lite sjukdomar inte knäcker mig. =)

Idag kom jag som sagt tillbaka och vi hade föreläsning i Affärsredovisning. Ja, det är ungefär lika roligt som det låter. Till råga på allt så är våran lärare inte den bästa kanske. Hon är väldigt rörig och inte purfärsk om man säger så.. Inget illa ment men hon är inte jätte van vid att förläsa på länk med allt ved det innebär (datorer, tv-bilder, mikrofoner osv). Det som hon går igenom på två timmar hade någon annan troligtvis dratt igenom på 45 min (om denne kunde tekniken). Men men hoppas det blir bättre. Känns ju sådär annars att vara kvar i Hultan för en föreläsning i veckan på två timmar som egentligen inte ger nåt.

På grund av att vi har så här lite att göra så tänkte jag söka lite jobb. Bland annat ett som Black Jack delaer i Hultsfred med omnejd. Tror det kan vara bra. Att jobba lite extra. Träffa annat folk och utöka sin bekantskapskrets här nere i Småland. Men vi får se. Hoppas jag kommer någon vart med sommarjobben också. Jag får väl passa på att gratulera Matilda som har fått sommarjobb i Stockholm. I receptionen på Mälarsalen AB. Låter toppen kul tjejen! Du vet vem du ska tippsa om om de behöver mer folk..=P

Nä nu lockar sängen och Stieg Larsson..

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0