The Grapestompers

Ja nu är jag hemma från skolan igen och ska snart leta upp sängen. Ska bli sjukt skönt att sova. Jag har varit igång från sju i morse. Dubbla föreläsningar och så affischpacketering nu på kvällen.. Mycket att göra men dåligt betalt!!

Ikväll packeterade jag som sagt affischer. Det var Hultsfred 2008´s affischer som skall ut i hela landet. Så nu vet jag fyra nya band som kommer, men det vet inte ni..=P Haha. Fast det är väl bandsläpp på måndag eller tisdag tror jag. Det som är viktigast för mig är i och för sig redan släppt och det är Säkert! Sjukt kul att hon kommer eftersom jag missade Hello Saferide förra året. Men så är det. Hur som helst så räknade vi 10 000 affischer och delade dem i högar om 150 i varje. Sen var det även 10 000 flyers som även de skulle räknas och delas upp. När detta var gjort skule de packeteras och skickas iväg. Så om ni ser en Hultsfredsaffisch eller en flyer, var extra rädd om den, det är jag som skickat den!!! Men det var ganska trevligt. Det var jag Love, Martina, Marie och Regina som höll på. Fast vi kom fram till att vi skulle ta med oss fika nästa gång. 

Nästa vecka bär det iväg in i Smålands djupaste skogar. Vi ska sätta upp affischer också. Vi ska åka två och två i en fin Rock City bil och sätta upp affischer runt om i närliggande kommuner och hålor. Men det ska bli rätt soft. Åka i en bil och lyssna på bra musik =)

För att återgå lite til mitt förra inlägg om föreläsningarna med Uno så ska jag nu berätta vilken uppgift vi fick. Det är nu vår utbildning börjar ge någonting på riktigt känner jag. Vi har blivit uppdelade i grupper om fyra i varje. Jag hamnade med Mårten, Johann och Spike från USA. Detta känns som en intressant grupp. Jag känner inte någon utav dem så väl men tror det kommer funka bra. Rätt roligt att få arbeta med lite andra människor än den "vaniga" gruppen. Inte för att det är nåt fel på den men ändå. Vad ska vi göra nu då? Jo, vi ska lansera en grupp/artist utomlands. Vi skall alltså exportera musik från Sverige till resten av världen. Jag tycker detta ska bli oerhört spänande och samtidgt är det väldigt nervöst. Shit, det är ett riktigt band det handlar om. De band som vi fick är redan signade av ett brittiskt skivbolag och har redan sålt ett x antal skivor. Bandet vi fick heter The Grapestompers. Det är ett rocka billy band och låter faktiskt ganska bra. Fast jag är lite dåligt hemma i den genren så vad vet jag? Men hur som helst ska det bli skit kul. Dock verkar vi ha fått de svåraste bandet för de var inte säkra på att de ville vara med på den här grejjen. Men vi ska övertala dem om att det kommer bli kanon. Detta ska vi nu arbeta med hela vårterminen och i maj skall vi redovisa det. Det ska redovisas både muntligt och skriftligt och båda ska vara på engelska. Och som grädden över moset så ska det sitta en panel bestående av fyra människor ifrån musikbranschen och analysera det vi har kommit fram till. Vi ska alltså få respons från den riktiga världen. Hjälp!!

Om ni vill lyssna på The Grapestompers gå in på: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=170710498

Nu ropar sängen på mig!

Sleep tight..Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0