This is it!

En helg i Linköping med tjejerna. Kul var det. Vi hade en roadtrip dit på lördag morgon, med en sjukt bakfull Matilida i baksätet. Vi sjöng och skrålade och hade det riktigt trevligt. Vi var framme vid ett och installerade oss i lägenheten som vi skulle husera i under ett dygn. En liten, trevlig källarlägenhet ca 10 min från stan och 10 min från Cloetta Center. Toppen! Vi bäddade ner Matilda i en säng och begav oss ut på stan.

Den första upptäckten vi gör är att i Linköping stänger systembolaget 14.00 på lördagar inte 15.00 som i andra störr städer. En tung upptäckt. Fast idag känns det som en bra grejj. Haha. Så efter vi hade hittat systemet och var där 14.03 (jag skojjar inte) fick vi snällt knalla vidare till Stora torget för att hämta biljetterna till melodifestivalen. Väl där hittade vi telias enormt stora trailer (som jag för övrigt skulle jobbat i) och deras scen där Richard Herrey var i full gång. Vi gick in och hämtade biljetterna och knallade vidare. Dock upptäckte jag när vi, som tur var, inte kommit så långt att biljetterna var fel. Vi hade fått biljetter till fel deltävling. Tänk om vi hade kommit till Cloetta Center och de bara hade kollat på oss som vi var dumma i huvudet. Usch, haha. Men vi gick tillbaka och bytte. Sedan blev det lite shopping. Jag köpte en jätte fin prickig grå blus..=) Den gjorde mig melodifestivalen fin på kvällen!!

Vi var i lägenheten igen vid halv fem och chillade lite framför tv:n. Sen bar det av till Cloetta Center och melodifestivalen 2008. (läs mer i förra inlägget)

Efteråt mötte vi upp Sandra, Marie och Matilda inne i stan och drog vidare till Platen´s och festade loss. Det var lugnt med drickandet fast mindre lugnt med dansandet. Precis så jag hade tänkt mig!! =) En grymt bra kväll!!

Det barav hemmåt igen idag vid två och summa sumarum var det en väldigt bra helg!! Detta måste vi göra fler gånger tjejer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0