Uno

Idag har vi haft vår första föreläsning med Uno Hendrixon. Hur cool som helst! Haha. En kanon dag. Sex timmars förläsning som kändes som typ två. Toppen! Han har grym erfarenhet av musik och eventbranschen och kan mycket tror jag. Honom skall jag bli polare med!! =)

Han har sagt mycket smart under dageb men en sak som jag fastnade vid var en idé som han hade. Han ville öppna en "affär" där man säljer musikfiler. Man går alltså in i butiken och ställer sig vid en dator för att sen komponera sin egen cd-skiva. Det skall finnas bränningsmöjligheter, vilket gör att man kan komponera sin egen födelsedags- eller julskiva. Man kan även komma in med sin i-pod, mp3, mobiltelefon eller nogåt annat med minneskort i och stoppa in det i datorn för att direkt få musiken dit. Och samtidigt betala med sitt kontokort. Den första affären ville han öppna på centralstationen i Stockholm och gå ut med att man på så vis kunde lyssna på ny musik på tågresan. Detta låter kanske lite krångligt här men det är en toppen idé tycker jag.

Nu ska jag iväg till skolan och arbeta med Hultsfred 2008.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0