Grammis 2008

Jag glömde ju i förra inlägget att skriva om Gramisgalan som gick av stapeln igår (9/1-08). Vi satt då tio musiknördar från Hultsfred och käkade tacos och analyserade det vi såg. Det som fick mäst uppmärksamhet och kommentarer var ändå Carl Bildts kavaj. Var hittade han den egentilgen? Det var det fulaste jag sätt på länge. Haha. Men för att övergå til musiken så fick ju Salem Al Fakir fyra grammisar. Detta var väl inte helt oväntat då han är en otroligt musikalisk kille som verkligen älskar det han gör. Han är värd de där priserna! Sen så tog ju Annika "Säkert" Norlin hem årets textförfattare och årets kvinnliga artist. Bra där! Hon är VERKLIGEN värd de priserna. Hennes texter är inte som någon annans. Jag menar hennes "Allt som är ditt" är en utav de bästa låtarna som finns. 

"Tänk om du hade gått en annan väg eller inte vart så korkad att gå ute själv. Du kanske hade fel kjol eller kanske gick för sakta. Det måste va ditt fel, det måste va ditt fel. Vem skulle trott dig, du fyllde i blanketten som inget och sen så var det borta, ALLT SOM VAR DITT"


Kent
tog ju hem både årets platta och årets grupp och det märks ju att Svenska folket fick vara med att rösta i år. Inte för att Kent inte är värda sina priser eller att de inte är bra, men det är bara så jätte tydligt vilken genomslagskraft den kommerciella radion har.

Sist men absulut inte minst gick ju årets låt till Lars Winnerbäck och Miss Li "Om du lämnar mig nu" En oerhört fin låt som jag och tydligen många med mig har älskat sen första gången man hörde den. Lite otippat då jag trodde att priset skulle gå till The Ark och "the worring kind" Men icke! Men efter en andra tanke försår jag ju varför de inte vann. Den är för uttjatad nu, tyvärr!! Det är en bra låt men folk har tröttnat. Men grattis Lassa och Miss Li!!

Sen så måste jag ju säga att Adam och Gry gjorde bra ifrån sig. De är ett trevligt par och kan verkligen det där med TV och direktsändning. Allt som allt var det en lyckad afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0