När livet är pest, fyllan värmer bäst..

Nu har jag äntligen tagit mod till mig att gå in på min blogg för att skriva. Jag har inte vågat innan. Jag anläde efter en GALEN bilresa hit till Hultan. (bilresan inkluderade mig, anna, kaasinen och sebbe + massa packning = helt galet) Fick av Sebbe reda på att resultat av hemtentan gick att hämta på BBS hemsida. Ojojoj.. Det tog mig lång tid innan jag ens vågade gå in och titta om jag hade klarat det. För denna tentan betydde mycket för mig. Att kugga första var okej, men det skulle inte kännas okej att kugga omtentan också. Hur svår skulle det vara liksom? Efter många om och men kollade i alla fall Anna mitt resultat. Och gissa vad... jag KUGGADE!! Fan också! (ursäkta språket) Men jag blev så himla ledsen och arg på mig själv. Jag ÄR så himla besviken, ledsen och arg på mig själv. Jag skulle ju klara den här. Varför gjorde jag inte det? Återigen; hur svår ska det vara? Tydligen skitsvårt. Jag vet inte men jag antar att jag pluggar på fel sätt. Fast jag vet inte. Något gör jag ju fel i alla fall. Till nästa tenta har jag bestämt mig för att diskutera med klasskompisar mycket mer än vad jag gjorde sist. Ventilera lite och se så man fattat rätt. Jag tror att jag blir så uppstressad när vi ska ha tenta att jag blockerar mig, att jag inte får in det jag läser. För jag läser. Det är nästan det som är det värsta. Om jag hade vetat att jag inte pluggat och fattat att jag borde kugga så hade det varit en sak, men nu pluggar jag faktiskt och ändå går det inte! Men men det är bara att ta nya tag och hoppas på nästa tenta. Det som är mest irriterande är at allt annats runt omkring går så himla bra och så ska jag inte klara det avgörande liksom. Blääääää!!!!

Hur som helst så sitter jag här nu igen med näsa i böckerna. Nu är det marknadsföring som gäller och jag hoppas på den. För tillfället känns det helt okej, så jag litar på den känslan. I alla fall för nu. Men hur kommer det egentligen gå? Jag klarade inte en tenta med svensk litteratur och nu ska vi ha en på engelsk litteratur. Är det meningen att det ska gå bättre då? (frågade hon med endast godkänt i engelska på gymnasiet = mitt svagaste ämne) Antagligen går det skit bra!!

Sen så har ju jag och Anna börjat med GI. Vi ska bli snyggare till sommaren. Men det är ganska knepigt att vänja om kroppen från en sorts mat till en annan. Jag är konstant hungrig. Eller jag är nog inte hungrig men det känns så. Haha. Vi får hoppas att det ger resultat i alla fall.. =)

Nu tillbaka till Kotlerträsket. Jag ville bara uppdatera er om hur det gick med omtentan (= åt helvete om det är någon son missat det)

Ja just det; våra utbytesstudenter kommer på tisdag. Jag är fadder (tillsammans med Fredrik) till en finska, Lotta. Hon kan dock svenska, så där försvann min tänkta övning. Haha. Men det ska bli kul i alla fall. Hoppas hon är trevlig. Det kommer även fyra andra, de lite mer långväga. Kul att få lite nya ansikten att bekanta sig med!

Tänk positivt!

Jag kan plugga, jag är inte rädd!!!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Bra inställning efter kuggningen. Tänk på att "Det är i motvind en drake stiger och inte i medvind"

2008-01-11 @ 10:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0