Tillbaka i ensamheten (fast jag klarade tentan)

Nu är jag i Hultsfred igen. Ja, jag vet det är ett himla åkande på mig men det måste vara så när man är i Hultsfred. Här överlever man inte längre än ett par dagar högst ett par veckor. Men det är helt okej att vara tillbaka. Lite tomt bara. Nu börjar jag sakna Anna på riktigt. Fast ändå är det skönt att vara själv. Jag kommer de andra lite närmare då.

Skolan har också börjat igen. Vi har haft tre föreläsningar sen jag kom igår. De första var introduktionsföreläsningen i kalkylering. Det var väldigt rörigt och oplanerat så vi fick först vänta i 45 minuter för att sen få höra på information om HIK (högskolan i Kalmar) och BBS (baltic bussines school) i 20 minuter (vilken vi hörde förra terminen) så det var lite kaotiskt. Sen började i alla fall föreläsningen och vår lärare Ulla trädde fram. Hon berättade då att hon inte hade förberett någon föreläsning då hon fick uppdraget i torsdags!?! Men hon improviserade och det gick helt okej när hon strukturerat upp det lite. Hon har ju trots allt undervisat i kalkylering i 30 år. Men detta är en kurs som jag vet kommer bli tung. Men den kändes ändå intressant. Hoppas det blir bra.

Sedan hade vi en föreläsning med Putte Svensson idag. Putte Svensson var med och startade Hultsfreds festivalen för ett antal år sedan och var du huvud arrangör. Han talade om kunskap. En mycket intressant föreläsning som fick mig att fundera mycket. Han sa bland annat något som jag tyckte var väldigt smart. Han sa att skolan arbetar på helt fel sätt idag. Till exempel proven. Han anser (lite krasst) att den som fuskar sig till alla rätt  på proven är den som är den bästa. Detta beroende på att i arbetslivet är det ingen som säger till dig när du får ett uppdrag att du får endast använda dig av dina egna kunskaper som du har i huvudet, inte fråga kamraterna, använda internet, inga böcker osv. Och det har han ju rätt i. Den som lyckas bäst i den situationen är ju den som är mest kreativ och löser uppgiften bäst. Detta är värt en funderare!!

Efter Putte blev det föreläsning med Hanna (Uddevalla-Hanna =P). Här gick hon igenom lite om vad ett projekt är för något och vi fick se en projektplan som var aktuell när Rookie-festivalen startades. Och vår första uppgift är att skapa en projektplan för ett event. Jag, Martina, Sandra och Anna ska arrangera en personalfest för 160 personer med en budget på 60 000 kr. Det ska bli riktigt roligt. Vi har några riktigt roliga idéer som vi kommer använda oss av. Toppen!!

Men nu till det viktigaste av allt. JAG KLARADE MARKNADSFÖRINGSTENTAN!!! så jag är bäst. Jag var 6 poäng ifrån max på tentan så jag är grymt nöjd. Okej, det var en lätt tenta men ändå. Jag klarade den och det var viktigt för mitt självförtroende.

Och nu sitter jag ensam i min soffa och tänker. Tänker på om jag ska ringa, Ska jag ringa?

Kommentarer
Postat av: Morfar

Grattis till tentan och vilket bra resultat också. Jobba på det här löser sig jättebra

2008-01-31 @ 13:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0