Uddevalla + sommarjobbssökande

Nu är jag i Uddevalla igen. Kom hem hit i onsdags kväll efter en låång väg hem. Riktigt skit väder var det. Men hem kom jag! Och vad har hänt här hemma då? Igår var jag på torp och inhandlade lite nödvändiga(?!?) småsaker så som en tunika, leggins, puder, sockar och ett par kalasbyxor..=) Sen bar det av ut till min mor på landet där vi spenderade kvällen med att titta på handbollen. Matchen mellan Sverige - Tyskland. Jag måste säga att vi spelade bra mot de regerande världsmästarna. Det var tugnt, men ibland var vi riktigt bra! Synd att vi förlorade bara. Men man ser att vi är på väg till toppen igen. Om ett par år kommer Sverige återigen vara ett land att räkna med inom handbollen.

Nu när jag ändå är hemma och inte har så mycket för mig (?) så tänkte jag söka lite sommarjobb. Helst skulle jag ju vilja jobba med något som har med min utbildning att göra. Men samtidigt är det inte så lätt, men jag ska kämpa för det. Har tagit kontakt med 2Entertain, det företag som vi i skolan haft sammarbete med, och hoppas kanske på ett positivt svar där. Mitt drömsommarjobb är dock att jobba med Diggiloo turnén. Det vore fantastiskt att få jobba med dem, dels för att det är ett folkligt arrangemang (och det är folkligt jag vill jobba med i framtiden) och dels för att det är en stor produktion som jag tror jag kan lära mig extemt mycket av. Jag ska ligga på och hoppas på det bästa.

Undrar vad som händer i Hultan? Det är konstigt, när man är där vill man åka hem men när man väl kommit hem så undrar man bara vad som händer där nere och om man missar nåt. Men det gör man antagligen inte, det är ju Hultsfred vi pratar om =P


Nu ska ja njuta av att vara hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0