A day to remember

Göteborg:

Vi åkte i torsdags efter vattengympan (som för övrigt är sjukt roligt). Resan tog som vanligt dryga tre timmar, trots Olle i förarsätet. Trevlig resa men jag måste säga att vi har mycket bättre musik i vår bil..=P Vi kom fram till götet vid fem och tog oss då in till stan för en snabb middag. Lydia´s är sjukt gott!  

Sen bar det av hem till Olle. Guud vad roligt det var att träffa honom igen. Vi pratade schlager, liseberg, schlager och livet!! Olle är nog världens snällaste människa. Nästan i alla fall. Kort därefter kom Mr Jeltzin (Tom) och Helena från Liseberg och joinade oss. Sjukt trevligt. Mycket schlager och många drinkar. Vi drog ut på stan lite senare och hamnade först på Gossip. De hade schlagerkväll och spelade massa gamla godingar. Underbart! Sedan var vi ju tvugna att dra till Sticky där våran klass hängde. Och Sebbe så klart. Honom ville vi verkligen träffa. Han är saknad här nere i skogen. Det var jätte roligt att träffa honom igen och det verkade som om han mår bra. Tur, för det är han värd. Dock upptäckte vi att hela klassen hade blivit utslängda och satt i en ring på marken utanför Sticky Fingers. Skumt. Efter många om och men drog vi vidare till Jazzbaren men tappade hälften på vägen dit. Det slutade med att det bara var jag och Olle som gick in på Jazzbaren. Dock kom Martin lite senare. Det var tydligt.

På jazzbaren träffade vi även Marie vilket var jätte kul. Vi festade och dansade ett par timmar och träffade ännu mer vänner. Sedan drog vi hem till Olle och somnade som stockar.

Vaknade dagen efter och mådda faktiskt oförskämt bra. =) Vi käkade en stadig frukost och åkte in till stan. Gick lite i affärer och träffade Kikki en snabbis. Sedan var det fika på Café Vasa innan vi satte oss i bilen hem till Hultan igen.

I stora drag ett trevligt dygn i Göteborg trots många konstiga saker. Upptäckte också att jag fått mitt schema för Liseberg till sommaren. Det blir nog liseberg en sommar till. Var ju trots allt en riktigt rolig sommar. Hoppas jag hittar ett sjukt billigt boende bara.

Ikväll blir det andra chansen och fest. Jag ska fira mig själv efter klockan tolv!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0