Hultsfred - Örebro - Uddevalla

Förra veckan hade vi återigen en föreläsning med Uno Hendrixon, vår kära förelåsare i Music and Event Management II. Dock var han inte så pigg utan spydde under varje paus vi hade under föreläsningen. Han var likblev och kallsvettig och vi skulle ha redovisning. Och ja, det gick ju som det gick. Han fick efter lite orosmoment i klassen avbryta föreläsningen en och en halv timme för tidigt och jag satte mig i bilen med Catrin och vi styrde mot Laxå!

Väl i Laxå hoppade jag på ett tåg som skulle ta mig till Örebro. I Örebro skulle jag träffa Therese! Underbart roligt skulle det bli. Vi hade inte träffats på ett och ett halvt år och det var så roligt att äntligen få se henne! Hon såg ut ungefär som hon brukar och hon är verkligen en av mina bästa vänner. Vi måste börja träffas mer!! En kanon helg var det i alla fall. Vi gick på stan, kollade film och melodifestivalen och hade det allmänt mysigt.

På söndagen packade jag återigen mina väskor och satte mig på tåget mot Uddevalla. Väl framme väntade mamma på mig på stationen och vi åkte hem och kollade på tv och åt pizza =) En bra kväll.

Igår åkte jag till pappa och kollade på föreläsningen från Kalmar på nätet. Gick hur bra som helst och nu har vi äntligen fått en bra föreläsare. Även om allt går sjukt snabbt (vi ska lära oss det vi skulle ha lärt oss på tre månader på fyra veckor) så är det bättre än innan. Hoppas bara att man klarar denna tentan.

Nu sitter jag här i Uddevalla och kollar på Walk the line. Tänkte snart hoppa in i duschen och sen ska jag åka till mamma och plugga. Nu är det vardag i Uddevalla som gäller. I morgon blir det Göteborg och på fredag blir det kalas för mig hos mamma och utgång på kvällen. The poodles kommer ju till Mårten´s. Det måste man ju se. På söndag blir det kalas för mig och plastis hos pappa och sen bär det av till Hultsfred igen.



Man kan känna saknad även i Uddevalla..

Kommentarer
Postat av: sanna

men sofia! Att vi var så nära! Jag åkte till Lindesberg på fredagen (ca 40 min från Örebro) och höll mig i de trakterna tills igår.. Knepigt..Tyckte att Örebro fått sig ett lyft i helgen - berodde nog på att du var där ;)

2008-03-18 @ 15:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0