Melodifestivalen Andra chansen, Kiruna

Har ju glömt att skriva min utvärdering av andra chansen. Men vad ska man skriva? Sibel var väntat, Nordman var nästan väntat men oj så fel! Johnsson & Höggkvist låt var ju den bästa som tävlade. Det fanns ingen annan som mätte sig med den. Och Carola är en utav Sveriges i särklass bästa sångerskor. Och Andreas Johnsson, han kom trea när Carola vann 2006 och han kom tvåa föra året. Han förtjänar att komma till final. Hans stora misstag var att ställa upp med Carloa. Det verkar som om det finns ett enormt Carloa-hat i vårt avlånga land. Detta är inte rätt! Sen när började vi rösta på personerna och inte på låtarna? Det kanske vi alltid har gjort? Det kan i och för sig förklara en del. Till exempel varför Lotta Engberg vann med Fyra bugg och en coca-cola.  Antagligen gillare juryn hennes personlighet. =) Haha.

Nä, men tillbaka till andra chansen. Överlag tycker jag att det är en ganska rörig och konstig tävling. Alla bidrag tävlar ju inte mot varandra. Jag menar man skulle ju kanske vilja att två stycker ur grupp ett går till final men det går inte för det är endast en ur varje grupp. Det är ju lite fel. Det borde vara samma system som på alla andra deltävlingar. För övrigt så tycker jag att andra chansen är en onödig deltävling. Det räcker väl att rösta fram de två bästa ur varje deltävling? Men, men nu är det som det är. Hur som helst är Nordman och Siblen i final och jag känner att jag måste rangordna om lite i min finallista. Så nu blir den så här:

1. Sanna Nielsen - Empty Room

2. Charlotte Pirelli - Hero

3. BWO -  Lay your love on me

4. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?

5. Rongedal - Just a minute

6. Sibel - That´s where I´ll go

7. Amy Dimond - Tank you
8. Christer Sjögren - I love Europe
9. Nordman - I lågornas sken
10. Frida feat headline - Upp o hoppa

Vad tror ni??


Kommentarer
Postat av: ida

Hmmm jadu.. frågan e om perrelli lr sanna tar hem d. risken finns ju även att bwo kan rå hem skiten.. d e nästan så man ska åka hem te mamma å pappa så man kan rösta haha. känns ju lite halvtråkigt å sitta här å inte kunna påverka! ställer mig skeptisk te sibel... hade ärligt talat hellre bytt ut henne mot androla än nordman! änywho... nu ska jag sova! pusspuss

2008-03-11 @ 21:53:38
Postat av: ida

btw anser jag det vara tämligen onödigt att de i andra chansen får sjunga hela bidraget 2 ggr. tycker d hade räckt med en snabbgenomgång andra gången. blev änna tjatigt. NU ska jag sova! köss

2008-03-11 @ 21:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0