Melodifestivalen FINAL, globen Stockholm

Ja då var det väl dags att uppdatera detta årets sista melodifestivalen helg. Final helgen! Jag måste säga att det var en utav de bästa finalerna på länge. Mycket bra låtar, ett tajt startfält. Lite synd att juryn gjorde att det inte blev så spännande för det kunde det verkligen blivit. Och jag tycker även att Sanna Nielsen förtjänade lite högre poäng från juryn. Sen att det gick så bra för Rongedal som det gjorde är ju lite av en skräll. De har en bra låt men jag vet inte om den är bra.. Tycker nog att både Lindas och BWOs är bättre. Men, men. Charlotte vann och det var nog det jag trodde. Dock önskade jag Sanna och det är därför hon står som etta på min lista..=) Men hon fick flest röster av svenska folket och det tycker jag är en seger i sig!! Nu blev ju resultatet så här:

1. Charlotte Pirelli - Hero
2. Sanna Nielsen - Empty Room
3. Rongedal - Just a minute
4. BWO - Lay your love on me
5. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
6. Nordman - I lågornas sken
7. Sibel - That´s where I´ll go
8. Amy Dimond - Thank you
9. Christer Sjögren - I love Europe
10. Frida feat. Headline - Upp å hoppa

Och såhär tippade jag innan finalen. Inte helt jätte fel tycker jag. Fast den ända som ligger på rätt plats är den som kom sist..=P

1. Sanna Nielsen - Empty Room

2. Charlotte Pirelli - Hero

3. BWO -  Lay your love on me

4. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?

5. Rongedal - Just a minute

6. Sibel - That´s where I´ll go

7. Amy Dimond - Tank you
8. Christer Sjögren - I love Europe
9. Nordman - I lågornas sken
10. Frida feat headline - Upp o hoppa

Det var som sagt en bra final med bra låtar och det var  en lika proffsig show som vanligt. Look är verkligen duktig på det han gör. Även om jag nog vill se någon annan nästa år. Dock så måste de behålla Björn. Han är underbar!! Men som det stog nånstans, är han kvinnornas lilla gosepojk? Är han inte så rolig som vi vill tro att han är? Är han bara så oerhört rolig som vi vill tro för att han ser så oskylldig ut? Fast NEJ så är det inte. Björn är underbar för att han är som han är. Och min pappa skrattar lika mycket åt honom som jag!!

Hur som helst är melodifestivalen cirkusen slut för denna gången. Lite vemodigt är det. Men samtidigt betyder det att vi är ett steg närmare sommaren! Och så har vi ju eurovision song contest att se fram emot också =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0