Thank you for loving me..

En konstig dag.

Anna hjälper Marie att flytta. Jag ska strax gå till skolan. Jag ska skriva ut mitt CV för att skicka till TanumStrand. De söker personal där. Hoppas verkligen jag får det. Sen har jag sökt jobb på ett kollo i Örebro och på en ö i Stockholms skärgård. Hade också vart väldigt roligt.

I morgon ska vi till Kalmar. Bert Karlsson har föreläsning om kreativitet. Eller om hela hans liv skulle jag tro. Men högskolan har en mässa som handlar om kreativitet och där ska ha föreläsa. Ska bli riktigt intressant. Han har ju trots allt varit en ledande figur inom nöjesbranschen i rätt många år nu. Han var ju ägare av Sveriges största indiebolag, Marianne. Det är ju dock sålt till Warner music  nu, så nu kallar han sig visst för bokförläggare eller nåt sånt i stället. Hehe. Men ska bli trevligt med en utflykt till Kalmar. Där har man ju inte varit allt för ofta.

Hoppas du åker med.



För att nämna nåt annat så kan jag säga att våra föreläsningar i Affärsredovisning är ett skämt. Vi tar lån för att studera här och jag vill få med mig något. Det handlar inte längre om att bara klara proven, eller tentorna som det så fint heter på högskolespråk. Nu vill jag lära mig något. Något som jag kan använda mig av i min framtid. Men det får vi inte. Tro mig. Igår satt vi i en timme för att hon hade förberett något som inte fungerade att sända via länk så då fick vi vänta medans hon försökte lösa det. Vi skulle prata om vad hon kunde göra bättre men så blev det inte. När vi började var vi kanske 15 personer utav 35 möjliga. När vi slutade var det kanske 7 kvar. Det är illa! Men vi får hoppas att det blir någon ändring. Annars kommer det nog bli ett väldigt högt procenttal som kuggar denna tentan. Det ska inte vara så at man lär sig mer när man läser själv än när man går på föreläsningarna, men så är det.

Jaja, nu ska jag knalla till skolan.

En konstig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0